Thursday, January 14, 2010

TEMPAT BIASA MERAWAT SAKIT

tiba lagi satu tarikh
aku hadir
aku datang
aku muncul..
rutin depan kaunter
tak tekan
tak ada lah nombor...
ermmm...
wajah itulah aku tunggu
sejuk..senyuman
engkau dizahirkan sebagai doktor

ah..sgt jelas
sgt bahaya
aku tak takut darah
aku tak kisah
yg aku kisah..
bila aku layu, aku lesu..
sapa nk jaga aku!

aku ada mak...
mak....
aku ada suami..
suami...
aku ada kakak..
kakak...
aku ada abang...
abang..
aku ada adik..
adik...
aku ada anak sedara..
koranggg...
jaga bik lin tau!!

aku berusaha..
sbb nyata

abah....
macamana ni..
kalau abah..?
tp abah dah takde
aku yakin.
abah akan kata ya!
sebab dia tahu
dia sakit..
tp doktor tak boleh buat apa2..

terima kasih suami
engkau kuatkan aku
engkau peluk aku
aku saja yg tahu..
pelukan itu

No comments:

Post a Comment